Odštevamo dneve do maratona: na kaj naj pazim?

Od ljubljanskega maratona nas loči le še nekaj dni. Čas je za počitek in pripravo na nastop.

 

Se bojite, da niste dovolj dobro pripravljeni za tekaški izziv leta? Ste kakšen trening izpustili zaradi poškodbe ali bolezni in bi radi izgubljeno nadoknadili? Ne počnite tega zadnje dni pred maratonom, saj so zadnji dnevi namenjeni počitku.

 

Če se res bojite preizkušnje, lahko še vedno spremenite prijavo na krajšo razdaljo.

 

Teka ne smemo povsem opustiti

Tudi v zadnjem tednu je primerno teči, a pozabite na visoko intenzivnost in dolge razdalje. Dva ali trije lahkotni teki bodo dovolj, nekaj razgibavanja in kakšno stopnjevanje. Ravno prav, da noge ne pozabijo, kaj je to tek.

Marsikdo želi tekaški “odmor” izkoristiti za kakšno drugo športno udejstvovanje. To se lahko izkaže za veliko napako. Če ste se zadnje mesece vzdržali nogometa, košarke ali kakšne druge aktivnosti s prijatelji, zdržite še en teden, čeprav imate morda te dni navidezno nekoliko več časa. Kondicije imate res dovolj, a to so športi, pri katerih je gibanje drugačno kot pri običajnem teku, zato je rezultat lahko tako hud “musklfiber”, da do tekme ne boste prišli k sebi. Pa tudi kakšne nepotrebne poškodbe ne želite tvegati v sklepni fazi priprav.

 

Zadnji dnevi pred tekmovanjem tudi niso primerni za plavanje, odhod v savno ali na masažo. Pri teh dejavnostih izgubimo mišični tonus, na tekmi pa boste imeli občutek, da so vaše noge “mehke” in da vas ne ubogajo. Intenzivna masaža in “razbijanje vozlov” lahko pustita boleče posledice še nekaj dni, zato naj bo morebitna zadnja masaža vsaj nekaj dni pred tekmo, maserju pa naročite, naj bo tokrat nekoliko nežnejši.

 

Bliža se vaš nastop, a ne razmišljajte o tem

Čeprav je za marsikoga nastop na maratonu velik izziv, poskušajte o njem čim manj razmišljati. Predvsem poskušajte odgnati negativne misli in vprašanja, kot so “ali mi bo uspelo”, “sem dovolj treniral”, “kaj, če mi ne uspe”. Če ste primerno pripravljeni, se nimate česa bati. Obremenjevanje z nastopom še nikoli ni prineslo nič dobrega. Energijo raje usmerite v vsakdanje stvari.

 

Štartni paket prevzemite že v dneh pred maratonom, večer pred nastopom pa si pripravite vse, kar boste potrebovali, da zjutraj ne bo kakšnih presenečenj. Predlagamo, da si že izberete tekmovalno majico, si namestite štartno številko in čip. Preverite tudi vremensko napoved in se temu primerno oblecite.

 

Ne eksperimentirajte

Na dan nastopa ne eksperimentirajte. Vstanite dovolj zgodaj, da lahko mirno pojeste zajtrk, ta pa naj bo takšen kot običajno. Pravočasno se odpravite na prizorišče in ogrevanje. Dovolj zgodaj pojdite tudi v štartne bokse. Ker morate biti tam 15 minut pred pokom štartne pištole, se ne slecite do tekmovalne oprave. S seboj imejte star pulover, ki ga lahko zadnjo minuto odvržete, zavežete za ograjo.

 

Če ste trenirali z nami, se nimate česa bati, saj vemo, da ste dobro pripravljeni =)

 

Pa dober tek!