Masaža

Masaža je ročna tehnika obravnave mehkih tkiv, kar pomeni izmenjavo dotika med dlanmi in telesom. Njen osnovni namen je izboljšanje prekrvavitve in sprostitev posameznih struktur ter celotnega telesa. Kljub pomanjkanju dokazov o pozitivnih učinkih masaže, se le-te športniki že dolgo poslužujejo kot ukrep pred ali po naporu, prav tako pa masaža vpliva na boljše počutje.
 

Pozitivni učinki masaže
 

Z raziskavo o fizioloških in terapevtskih učinkih masaže so prišli do naslednjih ugotovitev:
• Masaža širi površinske krvne žile
• Pospešuje krvni obtok
• Zmanjšuje viskoznost krvi
• Povečuje limfni obtok
• Zmanjšuje po-operativne otekline in bolečine
• Lajša mišične krče
• Lajša bolečine v mišicah
• Zmanjšuje napetost mišic
 

Terapevti, ki se redno poslužujejo masaže, poleg zgoraj naštetega poudarjajo tudi naslednje prednosti masaže:
• Izboljšuje pretok krvi v tkiva
• Pomaga raztezati tkiva
• Povečuje gibljivost v sklepih
• Izboljšuje psihično počutje
 

Razlog, da ne obstajajo trdni znanstveni dokazi, da so vse zgornje trditve pravilne je, da raziskovalci ne znajo teoretično pojasniti vseh procesov, ki se dogajajo v telesu ob in po masaži. Vendar to, da znanost ni našla trdnih dokazov, še ne pomeni, da masaža ne deluje. 

 

Učinkovitost masaže pa so leta 2017 potrdili tudi z meta-analizo, ki je vključevala večino večjih raziskav o masaži. Ugotovili so, da je masaža učinkovita pri zmanjševanju zakasnele mišične bolečine oziroma t.i. “muskelfibra”. Prav tako so prišli do zaključka, da ima masaža pozitivne učinke na regeneracijo po napornem treningu. S to analizo so dokončno potrdili, da je masaža učinkovita in koristna za naše telo.

 
Kako izgleda masaža?

Najbolj poznana in najpogosteje uporabljena je klasična švedska masaža. Nekateri osnovni prijemi pri tej vrsti masaže so: gladenje, gnetenje, udarjanje, drgnjenje in vibriranje.
 

Gladenje je blažilna in pomirjevalna tehnika, katere učinki so povečana sproščenost, izboljšan krvni obtok in zmanjšanje mišičnega tonusa ter oteklin.

Gnetenje je globlja tehnika, maser pa z njo poživi krvni obtok in razteza otrdele mišice ter sprijeto tkivo in s tem zmanjša mišično napetost.

Udarjanje je stimulativna tehnika, s katero dosežemo širitev žil, vibriranje tkiva in proženje nekaterih kožnih refleksov.

Drgnjenje je tehnika, ki se uporablja pri zdravljenju tetiv, saj z njo povzročimo blago vnetje, ki nato v telesu spodbudi proces celjenja.

Vibriranje se najpogosteje uporablja pri masaži udov, saj z vibracijami zmanjšujemo mišično napetost in izboljšamo odplavljanje tekočin.
 

Masaža na delovnem mestu

Sedenje negativno vpliva na naše mišice in samo počutje, zato pri GiBit-u izvajamo masaže za podjetja kar med delovnim časom. Sporočite v kadrovsko in pokličite na 040/331-833 oz. pišite na info@gibit.si za promocijsko masažo  😉 !

 

Avtor članka je Anže Zupan, diplomirani kineziolog. 

 

Viri:

  • Guo Jianmin, idr. (2017). Massage Alleviates Delayed Onset Muscle Soreness after Strenuous Exercise: A Systematic Review and Meta-Analysis. Frontiers in Physiology. 8, 747.
  • Penca, J. (2008). Športna masaža. Vrhunski dosežek. 13(4), 17-19.