Priporočila in napotki pred, med in po vadbi joge

Ko smo enkrat izbrali jogo kot rekreativno dejavnost, dejavnost, ki dviguje raven zdravja ali pa za katerikoli drug namen je prav, da se podučimo o osnovnih pristopih k vadbi joge. Tako bodo rezutati bolj učinkoviti.
 

PRED VADBO JOGE
 

V prostor običajno vstopamo v tišini, saj bomo vadbo začeli bolj umirjeni in se zato lažje ‘zaslišali’. Razpršena pozornost vsekakor ne pomaga k osrediščanju in samozaznavanju. Poiščemo si ustrezen prostor in pripomočke ter mirno počakamo na začetek vadbe. Posvetimo se sebi. Vedno znova se spomnimo, da vadba joge poteka le na svoji blazini in vse kar je pomembno tisti trenutek je, da smo kar se da prisotni v njem.
 

Za tisto uro vadbe odmislimo opravke, ki jih moramo še postoriti. Predvsem pa ne razmišljamo česa nismo, kako smo, kaj moramo ali kako bomo nekaj naredili kasneje. Skrbi vedno počakajo. 🙂
 

Omejimo vnašanje osebnih predmetov v prostor, kjer vadimo (torbe, telefona, obleke ipd.), saj nam ti odvračajo pozornost. Edino orodje, ki ga na vadbi joge potrebujemo sta lastno telo in um!
 

Na začetku smo do svojega telesa prizanesljivi. Ne silimo se v ekstremne amplitude giba. Tudi kasneje, ko se telesna tkiva ogrejejo in dopustijo več gibanja, je potrebna stalna prisotnost pozornosti na to kaj počnemo in kaj občutimo.
 

MED VADBO JOGE
 

Ogrevanje telesa med vadbo pripomore k notranjemu čiščenju toksinov iz telesa. Pospešuje presnovne procese na vseh nivojih. Z različnimi tehnikami dihanja (npr. uyaji) lahko ogrevanje telesa celo pospešimo ali zavremo. Jogiji verjamejo, da nadzor svojega dihanja lahko nadzoruje tudi gibanje telesne energije (prane) in s tem stanje zavesti, telesno zdravje na nivoju organov, živčevja in psihološkega zdravja. Zato bodimo med vadbo zelo pozorni na pravilno, sproščeno dihanje, predvsem pa na to, da vedno skušamo povezovati gibanje z dihanjem.
 
Med vadbo zaradi regulacije toplote v telesu ni priporočljivo piti in nima pozitivnega učinka na ustvarjen notranji ogenj. Ta ogenj kuri naše ‘notranje odpadke’, tako fizične presnovke, kot emocionalne – negativna čustva in mentalne-naše nepotrebne misli in nepomembna vprašanja. Voda pa ta ogenj lahko pogasi. Ustrezno pitje vode preko dneva in do pol ure pred vadbo joge (3-5 dcl) zadošča, da med vadbo ne bomo žejni. Seveda je potrebno odpadke po končani vadbi in počitku izplakniti iz telesa, zato po vadbi, ko ste že umirili telo pijte. Veliko.
 

Vsakomur je jasno, da se s polnim želodcem težko giblje med kakršnokoli vadbo, tako tudi pri jogi. Da bo vadba varna in ne bomo imeli težav s slabostjo in utrujenostjo, se izogibamo težkim obrokom pred vadbo joge. Zadnji obrok je primerno zaužiti vsaj 3-4 ure prej. Ali nekaj lahko prebavljivega do 2 uri prej. Praksa pranayame (dihanja) in nekaterih položajev ni koristna ali je celo škodljiva in vzbudi slabost, kadar vadimo s hrano v želodcu.
 

PO VADBI JOGE
 
Zdravstvene težave, osebni zadržki in poškodbe vedno potrebujejo posebno pozornost. O njih se pogovorimo z vaditeljem ali se ravnamo po navodilih zdravnika in določenih vaj ne izvajamo. Naše telo je učitelj, zato ga poslušajmo in prilagodimo položaje lastnim zmožnostim. Vedno si lahko vzamemo čas za počitek.
Po vadbi joge se ni priporočljivo takoj tuširati, kot tudi ne jesti. Če gre, si namenimo še nekaj miru in se izogibajmo močim čustvom in burnim situacijam.
Vadba joge je deloma sproščujoča gibalna dejavnost, vendar je tudi precej zahtevno delo. Delo na sebi. Ne glede na namen zaradi katerega prihajamo na vadbo joge, vadimo z vsem srcem. Tako lahko iskreno pričakujemo uspeh in napredek!
 

Avtor članka je Nina Mihelič, vodja učiteljev joge pri podjetju GiBit.
Nina jogo poučuje že 10 let, ob tem pa končuje študij Kineziologije na Fakulteti za šport in pridobljeno znanje s pridom uporablja pri poučevanju joge.
 

 

 

Več informacij o naši vadbi najdete na www.gibit.si/joga/